Einde inhoudsopgave
RvdW 2010, 289
Klagers zijn omwonenden van het vliegveld Stansted in Engeland. In december 2003 publiceert de regering een nota over de toekomst van het vliegveld (White Paper). Een tweede start- en landingsbaan maakt deel uit van de plannen. Ten aanzien van de geluidsoverlast wordt vermeld dat deze zoveel mogelijk beperkt moet worden. Daar waar dit niet mogelijk is, zullen maatregelen getroffen moeten worden als isolatie van woningen of in het uiterste geval schadeloosstelling. In 2004 doet het vliegveld voorstellen voor schadeloosstelling (HOSS), ondersteund door de nationale overheid. Klagers zijn het niet eens met deze voorstellen. De nationale rechter stelt hen in het ongelijk.
EHRM 06-10-2009, ECLI:NL:XX:2009:BL5286
- Instantie
Europees Hof voor de Rechten van de Mens
- Datum
6 oktober 2009
- Magistraten
L. Garlicki, N. Bratza, G. Bonello, L. Mijović, D.T. Björgvinsson, L. Bianku, M. Poalelungi
- Zaaknummer
5591/07
- LJN
BL5286
- Vakgebied(en)
Internationaal publiekrecht / Mensenrechten
Internationaal belastingrecht / Algemeen
- Brondocumenten
ECLI:NL:XX:2009:BL5286, Uitspraak, Europees Hof voor de Rechten van de Mens, 06‑10‑2009
- Wetingang
Essentie
Allen e.a. tegen Verenigd Koninkrijk.
Klagers zijn omwonenden van het vliegveld Stansted in Engeland. In december 2003 publiceert de regering een nota over de toekomst van het vliegveld (White Paper). Een tweede start- en landingsbaan maakt deel uit van de plannen. Ten aanzien van de geluidsoverlast wordt vermeld dat deze zoveel mogelijk beperkt moet worden. Daar waar dit niet mogelijk is, zullen maatregelen getroffen moeten worden als isolatie van woningen of in het uiterste geval schadeloosstelling. In 2004 doet het vliegveld voorstellen voor schadeloosstelling (HOSS), ondersteund door de nationale overheid. Klagers zijn het niet eens met deze voorstellen. De ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.