Einde inhoudsopgave
Arbeidsomstandighedenregeling
Bijlage IX
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2012
- Bronpublicatie:
28-11-2011, Stcrt. 2011, 21798 (uitgifte: 05-12-2011, regelingnummer: G&VW/AA/2011/20109)
- Inwerkingtreding
01-01-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
28-11-2011, Stcrt. 2011, 21798 (uitgifte: 05-12-2011, regelingnummer: G&VW/AA/2011/20109)
- Vakgebied(en)
Onderwijsrecht / Hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek
Arbeidsrecht / Algemeen
EU-recht / Bijzondere onderwerpen
Sociale zekerheid re-integratie (V)
Arbeidsrecht / Arbeidsomstandigheden en beroepsschade
Ambtenarenrecht / Bijzondere onderwerpen
Arbeidsrecht / Bijzondere onderwerpen arbeidsrecht
behorend bij artikel 4.1, onder t
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 10
Toestand van de ladingzone
- —
De gehele ladingzone is niet veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
- —
De ladingtanks zijn gesloten.
Ligplaats
Niet aan de werf of het reparatiebedrijf.
Binnen de 25 meter van de ladingzone mag geen vuur aanwezig zijn of naar redelijke verwachting kunnen ontstaan
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Werk met vuur tenminste 25 meter buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 11
Toestand van de ladingzone
- —
De gehele ladingzone is niet veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
- —
De ladingtanks zijn gesloten en verzegeld.
Ligplaats
Het schip mag naar de werf of het reparatiebedrijf. Echter alleen naar een veilige ligplaats (= een ligplaats waar binnen een afstand van 25 meter van de ladingzone geen vuur aanwezig is of naar redelijke verwachting kan ontstaan).
Binnen de 25 meter van de ladingzone mag geen vuur aanwezig zijn of naar redelijke verwachting kunnen ontstaan.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Werk met vuur ten minste 25 meter buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/1
Toestand van de ladingzone
- —
Een gedeelte van de ruimten binnen de ladingzone is niet veilig voor mensen en niet veilig voor vuur
- —
Een gedeelte van de ruimten binnen de ladingzone is veilig voor mensen en niet veilig voor vuur
- —
Een gedeelte van de ladingzone is aangemerkt als zijnde veilig voor mensen en veilig voor vuur.
In het laatste geval is de Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/1 een voorloper van de Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/2.
Deze Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/2 kan pas worden uitgereikt indien sinds de uitreiking van de Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/1 ten minste 6 uren zijn verstreken. In deze periode mag zich geen wijziging voordoen in de toestand van de gehele ladingzone.
Ligplaats
Het schip mag naar de werf of het reparatiebedrijf.
Binnen de 25 meter van de ladingzone mag geen vuur aanwezig zijn of naar redelijke verwachting kunnen ontstaan.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in een deel van de ladingzone. Het van toepassing zijn van aangegeven werkzaamheden is afhankelijk van de toestand van de ladingzone en wordt aan de hand van die toestand bepaald.
- 3.
Werk met vuur ten minste 25 meter buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/2
Toestand van de ladingzone
- —
Een gedeelte van de ruimten binnen de ladingzone is niet veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
- —
Een gedeelte van de ruimten binnen de ladingzone is veilig voor mensen en niet veilig voor vuur
- —
Een gedeelte van de ladingzone is zowel veilig voor mensen als veilig voor vuur.
De Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/2 kan pas worden uitgereikt indien gebleken is dat de ruimten waarin met vuur moet worden gewerkt veilig voor mensen en veilig voor vuur zijn gebleven, terwijl ook in de toestand van de andere ruimten binnen de ladingzone geen wijziging mag zijn opgetreden.
Daarnaast moeten er ten minste 6 uren verstreken zijn na het uitreiken van de bijbehorende Veiligheids- en gezondheidsverklaring 12/1.
Ligplaats
Het schip mag naar de werf of het reparatiebedrijf.
Binnen de 25 meter van de ladingzone mag geen vuur aanwezig zijn of naar redelijke verwachting kunnen ontstaan.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk boven of buiten de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in een deel van de ladingzone. Het van toepassing zijn van aangegeven werkzaamheden is afhankelijk van de toestand van de ladingzone en wordt aan de hand van die toestand bepaald.
- 3.
Werk met vuur in een deel van de ladingzone. Het van toepassing zijn van aangegeven werkzaamheden is afhankelijk van de toestand van de ladingzone en wordt aan de hand van die toestand bepaald.
- 4.
Werk met vuur ten minste 25 meter buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/1
Toestand van de ladingzone
- —
De gehele ladingzone is veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
Aangezien echter de Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/1 de voorloper is van de Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/2 zal men er voor zorg moeten dragen dat de gehele ladingzone veilig voor vuur is. De Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/2 kan pas worden uitgereikt indien sinds de uitreiking van de Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/1 ten minste 6 uren zijn verstreken. In deze periode mag zich geen wijziging voordoen in de toestand van de gehele ladingzone.
Ligplaats
Het schip mag naar de werf of het reparatiebedrijf. Binnen de 25 meter van de ladingzone mag geen vuur aanwezig zijn of naar redelijke verwachting kunnen ontstaan.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in de gehele ladingzone.
- 3.
Werk met vuur ten minste 25 meter buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/2
Toestand van de ladingzone
- —
De gehele ladingzone is veilig voor mensen en veilig voor vuur.
Deze vastgestelde toestand is ongewijzigd gebleven na de uitreiking van de bijbehorende Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/1. Daarnaast moeten er ten minste 6 uren verstreken zijn na het uitreiken van de bijbehorende Veiligheids- en gezondheidsverklaring 13/1.
Ligplaats
Het schip mag overal ligplaats nemen
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in de gehele ladingzone.
- 3.
Werk met vuur in, boven en buiten de gehele ladingzone echter niet in K3-ruimten buiten de ladingzone.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 20
Toestand van de ladingzone
- —
De ladingzone is geheel of gedeeltelijk veilig voor mensen en veilig voor vuur.
Ligplaats
Het schip mag overal ligplaats nemen
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in gehele, of in een deel van de ladingzone. Het van toepassing zijn van aangegeven werkzaamheden is afhankelijk van de toestand van de ladingzone en wordt aan de hand van die toestand bepaald.
- 3.
Werk met vuur in besloten ruimten buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 4.
Werk met vuur boven en buiten de gehele ladingzone.
- 5.
Werk met vuur in de gehele, of in een deel van de ladingzone. Het van toepassing zijn van aangegeven werkzaamheden is afhankelijk van de toestand van de ladingzone en wordt aan de hand van die toestand bepaald.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 31
Toestand van de ladingzone
- •
De gehele ladingzone is niet veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
- •
De gehele ladingzone is veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
Ligplaats
Het schip mag overal ligplaats nemen
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in de gehele ladingzone.
- 3.
Werk met vuur buiten of boven de ladingzone echter niet in K3-ruimten buiten de ladingzone.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 32
Toestand van de ladingzone
- •
Een gedeelte van de ladingzone is niet veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
- •
Een gedeelte van de ladingzone is veilig voor mensen en niet veilig voor vuur.
- •
Het resterende gedeelte van de ladingzone is veilig voor mensen en veilig voor vuur.
Ligplaats
Het schip mag overal ligplaats nemen.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in de gehele ladingzone.
- 3.
Werk met vuur buiten of boven de ladingzone, echter niet in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 4.
Werk met vuur in een deel van de ladingzone. Het van toepassing zijn van aangegeven werkzaamheden is afhankelijk van de toestand van de ladingzone en wordt aan de hand van die toestand bepaald.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring 33
Toestand van de ladingzone
- —
De gehele ladingzone is veilig voor mensen en veilig voor vuur.
Ligplaats
Het schip mag overal ligplaats nemen.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk buiten of boven de ladingzone en in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Koud werk in de gehele ladingzone.
- 3.
Werk met vuur in, boven of buiten de ladingzone, echter niet in K3-ruimten buiten de ladingzone.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring A/30
Toestand van de ladingzone
- —
De K3-ruimten buiten de ladingzone zijn veilig voor vuur.
De toestand van de ruimten binnen de ladingzone wordt op deze Veiligheids- en gezondheidsverklaring niet opgenomen.
Toegestane werkzaamheden
- 1.
Koud werk in K3-ruimten buiten de ladingzone.
- 2.
Werk met vuur in K3-ruimten buiten de ladingzone.
De Veiligheids- en gezondheidsverklaring A/30 is een zogenaamde ‘Combinatie Veiligheids- en gezondheidsverklaring’. Dat betekent dat een Veiligheids- en gezondheidsverklaring A/30 nooit alleen afgegeven mag worden. Altijd zal dit moeten gebeuren in combinatie met een Veiligheids- en gezondheidsverklaring, welke de toestand van de ladingzone aangeeft.
Veiligheids- en gezondheidsverklaring A4
Deze Veiligheids- en gezondheidsverklaring is bedoeld om een Veiligheids- en gezondheidsverklaring welke zijn geldigheid heeft verloren weer geldig te maken
Toestand van de ladingzone
De toestand van de ladingzone is gelijk aan de toestand zoals die vermeld wordt op de Veiligheids- en gezondheidsverklaring die door het uitreiken van de Veiligheids- en gezondheidsverklaring A4 zijn geldigheid herkrijgt.
De modellen, bedoeld in deze bijlage, liggen ter inzage in de bibliotheek van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.