Einde inhoudsopgave
RvdW 2017/802
Luchtvervoer. Compensatie en bijstand van de passagiers bij annulering van een vlucht. Vrijstelling van de verplichting tot compensatie. Vervoersovereenkomst die is gesloten via een onlinereisagent. Luchtvaartmaatschappij die het reisbureau tijdig op de hoogte heeft gesteld van een wijziging van het vluchtschema. Reisagent die deze informatie tien dagen voor de vlucht per e-mail aan de passagier heeft doorgegeven.
HvJ EU 11-05-2017, ECLI:EU:C:2017:359 (Bas Jacob Adriaan Krijgsman/Surinaamse Luchtvaart Maatschappij)
- Instantie
Hof van Justitie van de Europese Unie
- Datum
11 mei 2017
- Magistraten
M. Vilaras, J. Malenovský, D. Šváby
- Zaaknummer
C-302/16
- Roepnaam
Bas Jacob Adriaan Krijgsman/Surinaamse Luchtvaart Maatschappij
- Folio weergave
- Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Luchtvervoer
- Brondocumenten
ECLI:EU:C:2017:359, Uitspraak, Hof van Justitie van de Europese Unie, 11‑05‑2017
- Wetingang
Art. 5 lid 1 onder c) Verordening 261/2004/EG
Essentie
Bas Jacob Adriaan Krijgsman tegen Surinaamse Luchtvaart Maatschappij NV.
Verzoek om een prejudiciële beslissing, ingediend door de Rechtbank Noord-Nederland bij vonnis van 18 mei 2016.
Luchtvervoer. Compensatie en bijstand van de passagiers bij annulering van een vlucht. Vrijstelling van de verplichting tot compensatie. Vervoersovereenkomst die is gesloten via een onlinereisagent. Luchtvaartmaatschappij die het reisbureau tijdig op de hoogte heeft gesteld van een wijziging van het vluchtschema. Reisagent die deze informatie tien dagen voor de vlucht per e-mail aan de passagier heeft doorgegeven.
Art. 5 lid 1 onder c) en art. 7 Verordening 261/2004/EG van het ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.