Einde inhoudsopgave
RvdW 2010, 618
Adverteren via trefwoorden (‘keyword advertising’). Op basis van trefwoorden die gelijk zijn aan of overeenstemmen met merken, links tonen naar websites van concurrenten van houders van deze merken.
HvJ EU 25-03-2010, ECLI:EU:C:2010:163 (BergSpechte Outdoor Reisen/Günter Guni trekking)
- Instantie
Hof van Justitie van de Europese Unie
- Datum
25 maart 2010
- Zaaknummer
C-278/08
- LJN
BL9973
- Roepnaam
BergSpechte Outdoor Reisen/Günter Guni trekking
- Vakgebied(en)
Intellectuele-eigendomsrecht (V)
Intellectuele-eigendomsrecht / Modellen- en merkenrecht
EU-recht (V)
- Brondocumenten
ECLI:EU:C:2010:163, Uitspraak, Hof van Justitie van de Europese Unie, 25‑03‑2010
Essentie
Die BergSpechte Outdoor Reisen und Alpinschule Edi Koblmüller GmbH tegen Günter Guni trekking.at Reisen GmbH
Verzoek om een prejudiciële beslissing, ingediend door het Oberste Gerichtshof (Oostenrijk) bij beslissing van 20 mei 2008.
Adverteren via trefwoorden (‘keyword advertising’). Op basis van trefwoorden die gelijk zijn aan of overeenstemmen met merken, links tonen naar websites van concurrenten van houders van deze merken.
Artikel 5, lid 1, van de Eerste richtlijn (89/104/EEG) van de Raad van 21 december 1988 betreffende de aanpassing van het merkenrecht der lidstaten, moet aldus worden uitgelegd dat de merkhouder gerechtigd is een adverteerder te ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.