Einde inhoudsopgave
Verordening (EU) nr. 168/2013 goedkeuring van en het markttoezicht op twee- of driewielige voertuigen en vierwielers
Bijlage I Voertuigindeling
Geldend
Geldend vanaf 22-03-2013
- Bronpublicatie:
15-01-2013, PbEU 2013, L 60 (uitgifte: 02-03-2013, regelingnummer: 168/2013)
- Inwerkingtreding
22-03-2013
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
15-01-2013, PbEU 2013, L 60 (uitgifte: 02-03-2013, regelingnummer: 168/2013)
- Vakgebied(en)
Verkeersrecht / Voertuigeisen
Ondernemingsrecht / Economische ordening
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L1e-L7e | Alle voertuigen van categorie L |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L1e | Licht gemotoriseerd voertuig op twee wielen |
|
Subcategorieën | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L1e-A | Gemotoriseerd rijwiel |
|
L1e-B | Bromfiets op twee wielen |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L2e | Bromfiets op drie wielen |
|
Subcategorieën | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L2e-P | Bromfiets op drie wielen bestemd voor passagiersvervoer |
|
L2e-U | Bromfiets op drie wielen bestemd voor vrachtvervoer |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L3e (2) | Motorfiets op twee wielen |
|
Subcategorieën | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L3e-A1 | Motorfiets met laag vermogen |
|
L3e-A2 | Motorfiets met middelhoog vermogen |
|
L3e-A3 | Motorfiets met hoog vermogen |
|
Sub-subcategorieën | Naam van de sub-subcategorie | Indelingscriteria voor sub-subcategorie in aanvulling op indelingscriteria voor subcategorie L3e-A1-, L3e-A2- of L3e-A3-voertuigen |
L3e-AxE (x = 1, 2 of 3) | Enduro-motorfiets |
|
L3e-AxT (x = 1, 2 of 3) | Trialbike |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L4e | Motorfiets op twee wielen met zijspan |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L5e | Gemotoriseerde driewieler |
|
Subcategorie | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L5e-A | Driewieler |
|
L5e-B | Bedrijfsdriewieler |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L6e | Lichte vierwieler |
|
Subcategorie | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L6e-A | Lichte quad voor gebruik op de weg |
|
L6e-B | Lichte quadri-mobile |
|
Sub-subcategorieën | Naam van de sub-subcategorie | Indelingscriteria voor sub-subcategorie in aanvulling op indelingscriteria voor de subcategorie voor een L6e-B-voertuig |
L6e-BP | Lichte quadri-mobile voor personenvervoer |
|
L6e-BU | Lichte quadri-mobile voor vrachtvervoer |
|
Categorie | Naam van de categorie | Gemeenschappelijke indelingscriteria |
---|---|---|
L7e | Zware vierwieler |
|
Subcategorieën | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L7e-A | Zware quad voor gebruik op de weg |
|
Sub-subcategorieën | Naam van de sub-subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor sub-subcategorie |
L7e-A1 | Zware A1-quad voor gebruik op de weg |
|
L7e-A2 | Zware A2-quad voor gebruik op de weg |
|
Subcategorie | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L7e-B | Zware terreinquad |
|
Sub-subcategorieën | Naam van de sub-subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor sub-subcategorie |
L7e-B1 | Terreinquad |
|
L7e-B2 | Side-by-side buggy |
|
Subcategorie | Naam van de subcategorie | Aanvullende indelingscriteria voor subcategorie |
L7e-C | Zware quadri-mobile |
|
Sub-subcategorieën | Naam van de sub-subcategorie | Indelingscriteria voor sub-subcategorie in aanvulling op indelingscriteria voor subcategorie voor een L7e-C-voertuig |
L7e — CP | Zware quadri-mobile voor personenvervoer |
|
L7e — CU | Zware quadri-mobile voor vrachtvervoer |
|
Voetnoten
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De onderindeling van een L3e-voertuig al naar gelang het een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van ten hoogste 130 km/h of meer dan 130 km/h heeft, geschiedt onafhankelijk van de onderindeling ervan in de aandrijvingsprestatieklassen L3e-A1 (hoewel deze waarschijnlijk geen 130 km/h zal halen), L3e-A2 of L3e-A3.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.
De vermogensgrenzen in bijlage I zijn gebaseerd op nominaal continu maximumvermogen voor elektrisch aangedreven voertuigen en op nettomaximumvermogen voor voertuigen met een verbrandingsmotor. Het gewicht van een voertuig wordt geacht gelijk te zijn aan zijn massa in rijklare toestand.