Einde inhoudsopgave
Regeling uitvoering GMO groenten en fruit 2018
Artikel 138
Geldend
Geldend vanaf 12-07-2018
- Bronpublicatie:
03-07-2018, Stcrt. 2018, 38579 (uitgifte: 11-07-2018, regelingnummer: WJZ/18055124)
- Inwerkingtreding
12-07-2018
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
03-07-2018, Stcrt. 2018, 38579 (uitgifte: 11-07-2018, regelingnummer: WJZ/18055124)
- Vakgebied(en)
EU-recht / Marktintegratie
Ondernemingsrecht / Economische ordening
1.
Uitgaven van de producentenorganisatie voor personeelskosten en externe diensten ten behoeve van activiteiten gericht op het bepalen van een marktstrategie zijn subsidiabel indien het gaat om:
- a.
het laten uitvoeren van onderzoek op het gebied van afzetbeleid voor zover niet gericht op de interne organisatie van de producentenorganisatie;
- b.
het jaarlijks aanpassen of opstellen van marketingplannen of accountplannen; of
- c.
relatiebeheer in het kader van contact met afnemers.
2.
Onder marktstrategie wordt verstaan samenwerking in de keten, reclame, innovatie en planning van het productaanbod.
3.
Onder personeel en externe diensten wordt verstaan:
- a.
categoriemanagers;
- b.
accountmanagers;
- c.
productmanagers;
- d.
marketingpersoneel;
- e.
marketingmanagers; of
- f.
marktonderzoekers.
4.
De activiteiten van het personeel en externe diensten hebben in ieder geval betrekking op het:
- a.
samenstellen van een innovatief, concurrerend en formulegericht assortiment per productgroep;
- b.
behouden van klanten of nieuwe klanten werven door acquisitieactiviteiten;
- c.
bepalen van de ontwikkeling, de productie, de marketing en het in de markt zetten van een product en het analyseren van de resultaten met het oog op de commerciële lange termijn doelen;
- d.
bepalen van de marktstrategie door middel van marketingplannen en het ervoor zorgen dat deze strategie wordt geïmplementeerd en nageleefd; of
- e.
onderzoek naar alle factoren op alle verschillende (potentiële) markten die de vraag naar een product beïnvloeden, onder meer wat betreft trends, klanttevredenheid, de onderliggende behoeften van klanten en het imago van de sector.
5.
Activiteiten van het personeel en van externe diensten op het gebied van het verkopen van producten op welke manier dan ook, het opnemen van bestellingen, het leveren en de allocatie van het product, het maken van prijsafspraken ten aanzien van producten van niet-leden of waarvoor de producentenorganisatie niet is erkend, zijn niet subsidiabel.