Einde inhoudsopgave
Regeling uitvoering GMO groenten en fruit 2018
Artikel 136
Geldend
Geldend vanaf 12-07-2018
- Bronpublicatie:
03-07-2018, Stcrt. 2018, 38579 (uitgifte: 11-07-2018, regelingnummer: WJZ/18055124)
- Inwerkingtreding
12-07-2018
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
03-07-2018, Stcrt. 2018, 38579 (uitgifte: 11-07-2018, regelingnummer: WJZ/18055124)
- Vakgebied(en)
EU-recht / Marktintegratie
Ondernemingsrecht / Economische ordening
1.
Uitgaven van de producentenorganisatie, inclusief personeelskosten, ten behoeve van marketing en verkoopbevordering van merken en handelsnamen van de producentenorganisatie en dochterondernemingen zijn subsidiabel indien het gaat om uitgaven voor:
- a.
promotie van merken of handelsnamen op consumentenbeurzen;
- b.
promotie van merken of handelsnamen op publieksevenementen;
- c.
promotie van merken of handelsnamen in het kader van duurzaam telen;
- d.
promotie van merken of handelsnamen gericht op doelgroepen;
- e.
sectorpromotie en PR-campagnes;
- f.
websites en sociale media, indien het gaat om:
- 1°
het voor de eerste maal registreren van een domeinnaam;
- 2°
het bouwen van een nieuwe website; en
- 3°
het uitbreiden van een bestaande website met aantoonbaar nieuwe elementen.
- g.
het opstellen en uitvoeren van plannen voor accountmanagement of categorymanagement; of
- h.
het laten uitvoeren van onderzoek op het gebied van afzetbeleid, voor zover niet gericht op de interne organisatie van de producentenorganisatie.
2.
Niet subsidiabel zijn uitgaven voor:
- a.
de aankoop van een licentie;
- b.
activiteiten ten behoeve van een merk waarvan de licentie gehuurd of geleased is;
- c.
activiteiten op het gebied van verkoop van producten;
- d.
uitgaven voor gezamenlijke verkoopbevordering, waarvan de kosten mede worden gedragen door een afnemer;
- e.
de kosten van producten in het geval van het gratis verstrekken van product;
- f.
abonnementen bij providers, hosting van serverruimte, communicatie met het web, het updaten van bestaande websites, personeelskosten ten behoeve van berichtgeving in het kader van social media;
- g.
uitgaven voor sponsoring; en
- h.
PR-activiteiten richting potentiële leden van een producentenorganisatie.