Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 3.7 [Onderscheid reclame- en telewinkelboodschappen]
Geldend
Geldend vanaf 01-11-2020
- Bronpublicatie:
30-09-2020, Stb. 2020, 391 (uitgifte: 21-10-2020, kamerstukken: 35361)
- Inwerkingtreding
01-11-2020
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
30-09-2020, Stb. 2020, 391 (uitgifte: 21-10-2020, kamerstukken: 35361)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Reclame- en telewinkelboodschappen zijn door akoestische, visuele of ruimtelijke middelen duidelijk onderscheiden van de overige inhoud van het programma-aanbod.
2.
Het programma-aanbod bevat geen reclame- en telewinkelboodschappen voor:
- a.
medische behandelingen; en
- b.
alcoholhoudende dranken tussen 06.00 uur en 21.00 uur.
3.
In de naam van een programmakanaal mogen namen of (beeld-)merken van personen, bedrijven of instellingen op neutrale wijze worden vermeld of getoond.
4.
Het Commissariaat kan nadere regels stellen voor de vermelding of vertoning, bedoeld in het derde lid, welke regels de goedkeuring behoeven van Onze Minister.
5.
Het televisieprogramma-aanbod bevat voorts geen reclame- en telewinkelboodschappen voor:
- a.
kansspelen waarvoor een vergunning als bedoeld in de artikelen 14a, 15, 23 en 27g van de Wet op de kansspelen vereist is, of die gespeeld worden op een automaat in een speelautomatenhal voor de aanwezigheid waarvan een vergunning vereist is, tussen 06.00 en 21.00 uur;
- b.
overige kansspelen waarvoor ingevolge de Wet op de kansspelen een vergunning vereist is, tussen 06.00 en 19.00 uur.
6.
Het vijfde lid, onder a, is van overeenkomstige toepassing op radioprogramma-aanbod.