Mediawet 2008
Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008:Artikel 2.89 [Reclameverbod]
Mediawet 2008
Artikel 2.89 [Reclameverbod]
Geldend
Documentgegevens:
Geldend vanaf 17-07-2009
- Bronpublicatie:
02-07-2009, Stb. 2009, 300 (uitgifte: 16-07-2009, kamerstukken: 31804)
- Inwerkingtreding
17-07-2009
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
03-07-2009, Stb. 2009, 301 (uitgifte: 16-07-2009, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Tenzij dit bij of krachtens deze wet is toegestaan, bevat het media-aanbod van de publieke mediadiensten geen:
- a.
reclame- of telewinkelboodschappen; en
- b.
vermijdbare andere uitingen die onmiskenbaar tot gevolg hebben dat de afname van producten of diensten wordt bevorderd.
2.
Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kan worden bepaald in welke gevallen vermijdbare uitingen zijn toegestaan en wanneer uitingen onvermijdbaar zijn.
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.