Einde inhoudsopgave
Richtlijn (EU) 2016/2284 betreffende de vermindering van de nationale emissies van bepaalde luchtverontreinigende stoffen
Bijlage II Nationale emissiereductieverbintenissen
Geldend
Geldend vanaf 31-12-2016
- Bronpublicatie:
14-12-2016, PbEU 2016, L 344 (uitgifte: 17-12-2016, regelingnummer: 2016/2284)
- Inwerkingtreding
31-12-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
14-12-2016, PbEU 2016, L 344 (uitgifte: 17-12-2016, regelingnummer: 2016/2284)
- Vakgebied(en)
Milieurecht / Lucht
Lidstaat | SO2-reductie t.o.v. 2005 | NOx-reductie t.o.v. 2005 | NMVOS-reductie t.o.v. 2005 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Voor elk jaar vanaf 2020 tot en met 2029 | Voor elk jaar vanaf 2030 | Voor elk jaar vanaf 2020 tot en met 2029 | Voor elk jaar vanaf 2030 | Voor elk jaar vanaf 2020 tot en met 2029 | Voor elk jaar vanaf 2030 | ||||
België | 43 % | 66 % | 41 % | 59 % | 21 % | 35 % | |||
Bulgarije | 78 % | 88 % | 41 % | 58 % | 21 % | 42 % | |||
Tsjechië | 45 % | 66 % | 35 % | 64 % | 18 % | 50 % | |||
Denemarken | 35 % | 59 % | 56 % | 68 % | 35 % | 37 % | |||
Duitsland | 21 % | 58 % | 39 % | 65 % | 13 % | 28 % | |||
Estland | 32 % | 68 % | 18 % | 30 % | 10 % | 28 % | |||
Griekenland | 74 % | 88 % | 31 % | 55 % | 54 % | 62 % | |||
Spanje | 67 % | 88 % | 41 % | 62 % | 22 % | 39 % | |||
Frankrijk | 55 % | 77 % | 50 % | 69 % | 43 % | 52 % | |||
Kroatië | 55 % | 83 % | 31 % | 57 % | 34 % | 48 % | |||
Ierland | 65 % | 85 % | 49 % | 69 % | 25 % | 32 % | |||
Italië | 35 % | 71 % | 40 % | 65 % | 35 % | 46 % | |||
Cyprus | 83 % | 93 % | 44 % | 55 % | 45 % | 50 % | |||
Letland | 8 % | 46 % | 32 % | 34 % | 27 % | 38 % | |||
Litouwen | 55 % | 60 % | 48 % | 51 % | 32 % | 47 % | |||
Luxemburg | 34 % | 50 % | 43 % | 83 % | 29 % | 42 % | |||
Hongarije | 46 % | 73 % | 34 % | 66 % | 30 % | 58 % | |||
Malta | 77 % | 95 % | 42 % | 79 % | 23 % | 27 % | |||
Nederland | 28 % | 53 % | 45 % | 61 % | 8 % | 15 % | |||
Oostenrijk | 26 % | 41 % | 37 % | 69 % | 21 % | 36 % | |||
Polen | 59 % | 70 % | 30 % | 39 % | 25 % | 26 % | |||
Portugal | 63 % | 83 % | 36 % | 63 % | 18 % | 38 % | |||
Roemenië | 77 % | 88 % | 45 % | 60 % | 25 % | 45 % | |||
Slovenië | 63 % | 92 % | 39 % | 65 % | 23 % | 53 % | |||
Slowakije | 57 % | 82 % | 36 % | 50 % | 18 % | 32 % | |||
Finland | 30 % | 34 % | 35 % | 47 % | 35 % | 48 % | |||
Zweden | 22 % | 22 % | 36 % | 66 % | 25 % | 36 % | |||
Verenigd Koninkrijk | 59 % | 88 % | 55 % | 73 % | 32 % | 39 % | |||
EU-28 | 59 % | 79 % | 42 % | 63 % | 28 % | 40 % |
Lidstaat | NH3-reductie t.o.v. 2005 | PM2,5-reductie t.o.v. 2005 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Voor elk jaar vanaf 2020 tot en met 2029 | Voor elk jaar vanaf 2030 | Voor elk jaar vanaf 2020 tot en met 2029 | Voor elk jaar vanaf 2030 | |||
België | 2 % | 13 % | 20 % | 39 % | ||
Bulgarije | 3 % | 12 % | 20 % | 41 % | ||
Tsjechië | 7 % | 22 % | 17 % | 60 % | ||
Denemarken | 24 % | 24 % | 33 % | 55 % | ||
Duitsland | 5 % | 29 % | 26 % | 43 % | ||
Estland | 1 % | 1 % | 15 % | 41 % | ||
Griekenland | 7 % | 10 % | 35 % | 50 % | ||
Spanje | 3 % | 16 % | 15 % | 50 % | ||
Frankrijk | 4 % | 13 % | 27 % | 57 % | ||
Kroatië | 1 % | 25 % | 18 % | 55 % | ||
Ierland | 1 % | 5 % | 18 % | 41 % | ||
Italië | 5 % | 16 % | 10 % | 40 % | ||
Cyprus | 10 % | 20 % | 46 % | 70 % | ||
Letland | 1 % | 1 % | 16 % | 43 % | ||
Litouwen | 10 % | 10 % | 20 % | 36 % | ||
Luxemburg | 1 % | 22 % | 15 % | 40 % | ||
Hongarije | 10 % | 32 % | 13 % | 55 % | ||
Malta | 4 % | 24 % | 25 % | 50 % | ||
Nederland | 13 % | 21 % | 37 % | 45 % | ||
Oostenrijk | 1 % | 12 % | 20 % | 46 % | ||
Polen | 1 % | 17 % | 16 % | 58 % | ||
Portugal | 7 % | 15 % | 15 % | 53 % | ||
Roemenië | 13 % | 25 % | 28 % | 58 % | ||
Slovenië | 1 % | 15 % | 25 % | 60 % | ||
Slowakije | 15 % | 30 % | 36 % | 49 % | ||
Finland | 20 % | 20 % | 30 % | 34 % | ||
Zweden | 15 % | 17 % | 19 % | 19 % | ||
Verenigd Koninkrijk | 8 % | 16 % | 30 % | 46 % | ||
EU-28 | 6 % | 19 % | 22 % | 49 % |
Voetnoten
Lidstaten die ervoor kunnen kiezen om het op basis van de gebruikte hoeveelheid brandstof berekende totaal aan nationale emissies te gebruiken als criterium voor naleving van het LRTAP-verdrag, kunnen die keuze behouden met het oog op de samenhang tussen het internationale recht en het Unierecht.
Lidstaten die ervoor kunnen kiezen om het op basis van de gebruikte hoeveelheid brandstof berekende totaal aan nationale emissies te gebruiken als criterium voor naleving van het LRTAP-verdrag, kunnen die keuze behouden met het oog op de samenhang tussen het internationale recht en het Unierecht