Einde inhoudsopgave
Wet voortgezet onderwijs 2020
Artikel 2.51a De examensecretaris
Geldend
Geldend vanaf 01-08-2022
- Bronpublicatie:
23-02-2022, Stb. 2022, 116 (uitgifte: 21-03-2022, kamerstukken: 35946)
- Inwerkingtreding
01-08-2022
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
11-03-2022, Stb. 2022, 117 (uitgifte: 22-03-2022, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Onderwijsrecht / Voortgezet onderwijs
1.
De rector of directeur wijst een of meer van de personeelsleden van de school aan tot examensecretaris van het eindexamen.
2.
De rector of directeur en de examensecretaris verrichten gezamenlijk de taken bedoeld in de artikelen 2.57, tweede lid, en 2.58, vierde lid.
3.
De examensecretaris heeft de taak om de rector of directeur te ondersteunen bij:
- a.
het organiseren en afnemen van het eindexamen;
- b.
de uitvoering van het examenreglement, bedoeld in artikel 2.60, eerste lid;
- c.
de uitvoering van het programma van toetsing en afsluiting, bedoeld in artikel 2.60a, eerste lid; en
- d.
de verstrekking van de beoordeling van het schoolexamen, bedoeld in artikel 2.55a.
4.
De rector of directeur stelt een taakomschrijving voor de examensecretaris vast waarin in ieder geval de taken bedoeld in het tweede en derde lid worden opgenomen.
5.
De rector of directeur verstrekt de taakomschrijving aan het bevoegd gezag, aan de examensecretaris en aan de examencommissie.
6.
De rector of directeur draagt er zorg voor dat het deskundig functioneren van de examensecretaris is gewaarborgd.
7.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen nadere regels worden gesteld over de taken van de examensecretaris.