Einde inhoudsopgave
De Europese Code van Goed Administratief Gedrag
Artikel 14 Ontvangstbewijs en aanduiding van de verantwoordelijke ambtenaar
Geldend
Geldend vanaf 05-01-2005
- Bronpublicatie:
05-01-2005, Internet 2005, www.ombudsman.europa.eu (uitgifte: 05-01-2005, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
05-01-2005
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
05-01-2005, Internet 2005, www.ombudsman.europa.eu (uitgifte: 05-01-2005, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Bestuursrecht algemeen / Europees bestuursrecht
EU-recht / Bijzondere onderwerpen
1.
Van iedere brief of klacht aan de instelling wordt binnen twee weken een ontvangstbewijs gestuurd, behalve wanneer binnen deze periode een antwoord ten gronde kan worden gestuurd.
2.
Het antwoord of het ontvangstbewijs vermelden de naam en het telefoonnummer van de ambtenaar die voor het dossier verantwoordelijk is en de dienst waartoe hij behoort.
3.
Bij oneigenlijk gebruik, namelijk wanneer het aantal brieven of klachten buitensporig groot is, steeds hetzelfde onderwerp betreffen of ongegrond zijn, hoeft geen ontvangstbewijs of antwoord te worden verstuurd.