Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.60l [Concessiebeleidsplan]
Geldend
Geldend vanaf 31-03-2016
- Bronpublicatie:
16-03-2016, Stb. 2016, 114 (uitgifte: 30-03-2016, kamerstukken: 34264)
- Inwerkingtreding
31-03-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
22-03-2016, Stb. 2016, 115 (uitgifte: 30-03-2016, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Voorafgaand aan de concessieverlening en vóór aanvang van de tweede periode van vijf jaar van de concessieperiode dient de RPO een concessiebeleidsplan RPO voor de komende vijf jaar in bij Onze Minister.
2.
Het concessiebeleidsplan RPO bevat in elk geval:
- a.
een beschrijving van de wijze waarop in de komende vijf jaar de publieke mediaopdracht op regionaal niveau wordt uitgevoerd, tevens uitgewerkt in kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen voor het media-aanbod en het publieksbereik van de regionale publieke mediadienst;
- b.
aard en aantal van de programmakanalen en de daarvoor gewenste frequentieruimte;
- c.
aard en aantal van de overige aanbodkanalen;
- d.
een onderbouwd overzicht van de naar verwachting benodigde organisatorische, personele, materiële en financiële middelen; en
- e.
een beschrijving van de samenwerking met de landelijke en lokale publieke media-instellingen en anderen.
3.
Bij ministeriële regeling kunnen regels gesteld worden over de inrichting van het concessiebeleidsplan RPO en het tijdstip van indiening.
4.
Het bestuur van de RPO stelt het concessiebeleidsplan RPO vast na overleg met in elk geval de regionale publieke media-instellingen en, voor zover het de samenwerking betreft, de betrokken landelijke en lokale publieke media-instellingen.