Nederlandse Reclame Code
Nederlandse Reclame Code:artikel 1
Nederlandse Reclame Code
1
Geldend
Documentgegevens:
Geldend vanaf 01-01-2011
- Bronpublicatie:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2011
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
Onder reclame wordt verstaan: iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder of geheel of deels ten behoeve van deze, al dan niet met behulp van derden. Onder reclame wordt mede verstaan het vragen van diensten.
Adverteerder is een organisatie of een persoon niet zijnde een consument.
Officiële toelichting
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.