Nederlandse Reclame Code
Bijlage 2
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2011
- Bronpublicatie:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2011
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
Onder alle omstandigheden agressieve reclame:
- 1.
Hardnekkig en ongewenst aandringen per telefoon, fax, e-mail of andere afstandsmedia.
- 2.
De bedrieglijke indruk wekken dat de consument al een prijs heeft gewonnen of zal winnen dan wel door een bepaalde handeling te verrichten een prijs zal winnen of een ander soortgelijk voordeel zal behalen, als er in feite:
- •
geen sprake is van een prijs of een ander soortgelijk voordeel, dan wel
- •
als het ondernemen van stappen om in aanmerking te kunnen komen voor de prijs of voor een ander soortgelijk voordeel afhankelijk is van de betaling van een bedrag door de consument of indien daaraan voor hem kosten zijn verbonden.
- 3.
Handelen in strijd met artikel 2 aanhef en sub a en b van de Kinder- en Jeugdreclamecode (zoals opgenomen in de Nederlandse Reclame Code).