Bedrijfsregeling 15: Informatieverstrekking bij letselschade
4 De belangenbehartiger reageert niet
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2012
- Bronpublicatie:
20-06-2012, Internet 2012, www.verzekeraars.nl (uitgifte: 20-06-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-07-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
20-06-2012, Internet 2012, www.verzekeraars.nl (uitgifte: 20-06-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Verzekeringsrecht / Schadeverzekering
Verbintenissenrecht / Schadevergoeding
Als een zaak stagneert omdat de belangenbehartiger niet reageert binnen 4 weken (of een andere tussen verzekeraar en belangenbehartiger afgesproken termijn) of als de belangenbehartiger geen informatie geeft die van belang is voor de schadeafwikkeling, staat het de verzekeraar vrij om rechtstreeks contact op te nemen met het slachtoffer. De verzekeraar doet dit pas nadat hij de belangenbehartiger op de hoogte heeft gesteld van zijn voornemen en geeft hem nog een termijn van 4 weken om alsnog te reageren. De verzekeraar legt het slachtoffer dan uit welke informatie is opgevraagd via de belangenbehartiger en waarom hij rechtstreeks contact opneemt.