Einde inhoudsopgave
Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001
Artikel 43 In ontvangstneming van geleverde documenten in de gemeenten
Geldend
Geldend vanaf 05-11-2016
- Bronpublicatie:
28-10-2016, Stcrt. 2016, 59294 (uitgifte: 04-11-2016, regelingnummer: 2016-0000605622)
- Inwerkingtreding
05-11-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
28-10-2016, Stcrt. 2016, 59294 (uitgifte: 04-11-2016, regelingnummer: 2016-0000605622)
- Vakgebied(en)
Privacy / Bijzondere onderwerpen
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Staatsrecht / Nationaliteitsrecht
Internationaal publiekrecht / Diplomatiek en consulair recht
1.
De reisdocumenten en identificatiekaarten worden in ontvangst genomen door een daartoe aangewezen persoon als bedoeld in artikel 81, eerste lid.
2.
De in het eerste lid genoemde persoon toont de in artikel 81, tweede lid, bedoelde machtiging tot ontvangstneming van de burgemeester en legitimeert zich, op verzoek van de besteller, met een identiteitsdocument als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht.
3.
De aflevering van de zending vindt plaats op het voor de desbetreffende uitgiftelocatie afgesproken tijdstip. Bij aflevering kan de besteller worden verplicht zich te identificeren met een door de distributeur aan haar werknemers beschikbaar gestelde legitimatie.
4.
Indien de persoon die de zending in ontvangst neemt zich desgevraagd niet of niet voldoende kan legitimeren dan wel onvoldoende zekerheid bestaat met betrekking tot zijn bevoegdheid om de zending in ontvangst te nemen, dan wel om enige andere reden door een handelen of nalaten van de bevoegde autoriteit een veilige aflevering op de uitgiftelocatie niet mogelijk is, draagt de besteller de zending niet over.