Einde inhoudsopgave
Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001
Artikel 81 De tot ontvangst van zendingen bevoegde personen bij de gemeenten
Geldend
Geldend vanaf 05-11-2016
- Bronpublicatie:
28-10-2016, Stcrt. 2016, 59294 (uitgifte: 04-11-2016, regelingnummer: 2016-0000605622)
- Inwerkingtreding
05-11-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
28-10-2016, Stcrt. 2016, 59294 (uitgifte: 04-11-2016, regelingnummer: 2016-0000605622)
- Vakgebied(en)
Privacy / Bijzondere onderwerpen
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Staatsrecht / Nationaliteitsrecht
Internationaal publiekrecht / Diplomatiek en consulair recht
1.
De burgemeester of de door hem daartoe aangewezen ambtenaar wijst per uitgiftelocatie ten minste drie personen aan om zendingen van reisdocumenten en foto- en handtekeningformulieren in ontvangst te nemen. Identificatiekaarten en daarop betrekking hebbende codes worden uitsluitend in ontvangst genomen door een autorisatiebevoegde reisdocumentenstation.
2.
De aanmelding, registratie en vervanging van de tot ontvangst bevoegde personen, bedoeld in de eerste zin van het eerste lid, vindt plaats bij de distributeur, met gebruikmaking van de door de burgemeester daartoe beschikbaar gestelde machtiging tot ontvangstneming.
3.
De machtiging tot ontvangstneming wordt gewaarmerkt met een afdruk van een dienststempel als bedoeld in artikel 88 en de handtekening van de burgemeester of de door hem daartoe aangewezen persoon.
4.
De gemeente bewaart een kopie van het in het derde lid genoemde formulier.