Einde inhoudsopgave
Reclamecode voor alcoholhoudende dranken
Handleiding Artikel 3
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2012
- Bronpublicatie:
01-01-2012, Internet 2012, alcoholcode.nl (uitgifte: 01-01-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2012, Internet 2012, alcoholcode.nl (uitgifte: 01-01-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
Wanneer dranken als vruchtsappen zijn gecombineerd met alcoholhoudende drank, dan moet voldoende duidelijk gemaakt worden dat de drank een alcoholhoudende drank is. Gebruik geen woorden als ‘fruitdrank’, ‘vruchtensap’, ‘frisdrank’ zodat niet de indruk kan ontstaan dat het geen alcoholhoudende drank is.
2Fruity is ook echt too fruity
In reclame-uitingen van 2Fruity werd nadrukkelijk het accent gelegd op het feit dat de drank ook vruchtensap bevatte. Zo werd in de verschillende uitingen onder meer gezegd: ‘2fruity, vol van sappige details’, ‘2fruity is een fris en fruitig drankje’. Ondanks dat op de fles ‘Alcoholische fruitdrank’ vermeld stond , vond de RCC dat niet voldoende duidelijk was gemaakt dat het een alcoholhoudende drank betrof.