Reclamecode voor alcoholhoudende dranken
Einde inhoudsopgave
Reclamecode voor alcoholhoudende dranken:artikel 3
Reclamecode voor alcoholhoudende dranken
Artikel 3 Alcoholhoudend karakter
Geldend
Documentgegevens:
Geldend vanaf 01-01-2012
- Bronpublicatie:
01-01-2012, Internet 2012, alcoholcode.nl (uitgifte: 01-01-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2012, Internet 2012, alcoholcode.nl (uitgifte: 01-01-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
lid 1.
Reclame voor alcoholhoudende drank mag geen verwarring wekken over het alcoholhoudende karakter en het alcoholpercentage van de drank.
lid 2.
Reclame voor een alcoholhoudende drank, met inbegrip van de merknaam, de soortnaam en de verpakking, mag niet de indruk wekken dat er sprake is van frisdrank, limonade of andere niet-alcoholhoudende drank.
Officiële toelichting
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.