Einde inhoudsopgave
Regeling zeevarenden
Artikel 5.4 Inspectierapport
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2018
- Bronpublicatie:
28-11-2017, Stcrt. 2017, 68127 (uitgifte: 01-12-2017, regelingnummer: IENM/BSK-2017/286674)
- Inwerkingtreding
01-01-2018
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
28-11-2017, Stcrt. 2017, 68127 (uitgifte: 01-12-2017, regelingnummer: IENM/BSK-2017/286674)
- Vakgebied(en)
Arbeidsrecht / Arbeidsomstandigheden en beroepsschade
Vervoersrecht / Zeevervoer
1.
De uitkomsten van een inspectie als bedoeld in artikel 5.3 worden door de betrokken ambtenaar of degene die namens een rechtspersoon de inspectie heeft uitgevoerd opgenomen in een inspectierapport, waarbij alle eventuele zwaarwegende tekortkomingen uitdrukkelijk worden vermeld. De datum waarop wordt vastgesteld dat een zwaarwegende tekortkoming is verholpen, wordt eveneens aangetekend op het inspectierapport.
2.
Een afschrift van het inspectierapport wordt in de werktaal van het schip en in het Engels, indien de werktaal geen Engels is en het schip internationale reizen maakt, verstrekt aan de kapitein.
3.
De kapitein verstrekt op verzoek een afschrift van het inspectierapport alsmede van het certificaat maritieme arbeid en de verklaring naleving maritieme arbeid in het Engels of in de werktaal van het schip, aan krachtens artikel 48d van de wet aangewezen ambtenaren, aan inspecteurs van een havenstaat of aan vertegenwoordigers van scheepsbeheerders of zeevarenden.
4.
Een afschrift van het inspectierapport wordt aan boord van het schip op een duidelijk zichtbare en voor de bemanning toegankelijke plaats beschikbaar gesteld.