Einde inhoudsopgave
Regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen
Artikel 2.7
Geldend
Geldend vanaf 01-10-2023
- Bronpublicatie:
18-05-2023, Stcrt. 2023, 13220 (uitgifte: 19-05-2023, regelingnummer: WJZ/ 22594882)
- Inwerkingtreding
01-10-2023
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
18-05-2023, Stcrt. 2023, 13220 (uitgifte: 19-05-2023, regelingnummer: WJZ/ 22594882)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Telecommunicatie
Staatsrecht / Grondrechten
Bijzonder strafrecht / Economisch strafrecht
1.
De bemiddelingsdienst, bedoeld in artikel 2.3a van het besluit:
- a.
verzorgt 24 uur per dag alle oproepen tussen enerzijds eindgebruikers die gebruik maken van teksttelefonie en anderzijds eindgebruikers van een spraakcommunicatiedienst die gebruik maken van reguliere telefonie en vice versa;
- b.
verzorgt per dag vanaf 07.00 uur tot 22.00 uur alle oproepen tussen enerzijds eindgebruikers die gebruik maken van beeldtelefonie en communiceren in gebarentaal en anderzijds eindgebruikers van een spraakcommunicatiedienst die gebruik maken van reguliere telefonie en vice versa;
- c.
ondersteunt communicatie met de eindgebruiker die gebruik maakt van tekst- of beeldtelefonie via het Session Initiation Protocol en de standaarden beschreven in ETSI TS 126 114, met uitzondering van de daarin opgenomen audiostandaarden. Voor audio ondersteunt de bemiddelingsdienst ITU-T G711, voor video ondersteunt de bemiddelingsdienst zowel H263 als H264. Indien de software voor tekst- en beeldtelefonie volgens de standaarden bedoeld in de eerste volzin niet beschikbaar is voor individuele eindgebruikers, stelt de bemiddelingsdienst deze software beschikbaar. Voor de software bedoeld in de tweede volzin kunnen door de aanbieder redelijke kosten in rekening gebracht worden; en
- d.
voorziet in een functionaliteit waarmee de eindgebruiker rechtstreeks gebeld kan worden met tussenkomst van de bemiddelingsdienst.
2.
De wachttijd voor aanvang van de door de bemiddelingsdienst te bemiddelen gesprekken bedraagt:
- a.
bij oproepen bedoeld in het eerste lid, onder a, voor 85% van de oproepen tussen 08.00 en 22.00 uur maximaal 20 seconden en buiten deze tijden voor 90% van de oproepen maximaal 40 seconden en
- b.
bij oproepen bedoeld in het eerste lid, onder b, voor 85% van de oproepen maximaal 60 seconden.