Einde inhoudsopgave
Verordening (EU) 2021/1059 betreffende specifieke bepalingen voor de doelstelling ‘Europese territoriale samenwerking’ (Interreg) ondersteund door het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling en door externe financieringsinstrumenten
Artikel 40 Kantoor- en administratieve kosten
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2021
- Bronpublicatie:
24-06-2021, PbEU 2021, L 231 (uitgifte: 30-06-2021, regelingnummer: 2021/1059)
- Inwerkingtreding
01-07-2021
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
24-06-2021, PbEU 2021, L 231 (uitgifte: 30-06-2021, regelingnummer: 2021/1059)
- Vakgebied(en)
EU-recht / Financiering
Milieurecht / Algemeen
EU-recht / Marktintegratie
Ondernemingsrecht / Europees ondernemingsrecht
Sociale zekerheid algemeen / Bijzondere onderwerpen
1.
Kantoor- en administratieve kosten zijn beperkt tot de volgende posten:
- a)
kantoorhuur;
- b)
verzekeringen en belastingen in verband met de gebouwen waarin het personeel is gevestigd en de uitrusting van het kantoor (zoals brand- of diefstalverzekering);
- c)
nutsvoorzieningen (zoals elektriciteit, verwarming en water);
- d)
kantoorbenodigdheden;
- e)
boekhouding;
- f)
archieven;
- g)
onderhoud, reiniging en reparaties;
- h)
beveiliging;
- i)
IT-systemen;
- j)
communicatie (zoals telefoon, fax, internet, postdiensten en visitekaartjes);
- k)
bankkosten voor het openen en beheren van de rekening(en) indien voor de uitvoering van een concrete actie een afzonderlijke rekening moet worden geopend, en
- l)
kosten voor transnationale financiële transacties.
2.
Kantoor- en administratieve kosten worden berekend als een vast percentage van de bruto arbeidskosten overeenkomstig artikel 54, eerste alinea, punt b), van Verordening (EU) 2021/1060.