Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.94 [Onderscheiding reclame]
Geldend
Geldend vanaf 01-04-2021
- Bronpublicatie:
30-09-2020, Stb. 2020, 391 (uitgifte: 21-10-2020, kamerstukken: 35361)
- Inwerkingtreding
01-04-2021
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
29-01-2021, Stb. 2021, 45 (uitgifte: 04-02-2021, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Afhankelijke geldigheid
Treedt tegelijk in werking met art. I, onderdeel P van de wet van 20-02-2020, Stb. 127.
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Reclame- en telewinkelboodschappen zijn door akoestische of visuele middelen duidelijk onderscheiden van de overige inhoud van het programma-aanbod.
2.
Het programma-aanbod bevat geen reclame- en telewinkelboodschappen voor:
- a.
medische behandelingen; en
- b.
alcoholhoudende dranken tussen 06.00 uur en 21.00 uur.
3.
Het televisieprogramma-aanbod bevat voorts geen reclame- en telewinkelboodschappen voor:
- a.
kansspelen waarvoor een vergunning als bedoeld in de artikelen 14a, 15, 23, 27g en 31 van de Wet op de kansspelen vereist is, of die gespeeld worden op een automaat in een speelautomatenhal voor de aanwezigheid waarvan een vergunning vereist is, tussen 06.00 en 21.00 uur;
- b.
overige kansspelen waarvoor ingevolge de Wet op de kansspelen een vergunning vereist is, tussen 06.00 en 19.00 uur.
4.
Het derde lid, onder a, is van overeenkomstige toepassing op radioprogramma-aanbod.