Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.97 [Reclame tijdens programma]
Geldend
Geldend vanaf 17-07-2009
- Bronpublicatie:
02-07-2009, Stb. 2009, 300 (uitgifte: 16-07-2009, kamerstukken: 31804)
- Inwerkingtreding
17-07-2009
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
03-07-2009, Stb. 2009, 301 (uitgifte: 16-07-2009, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
In programma's worden alleen reclame- of telewinkelboodschappen opgenomen als:
- a.
het desbetreffende programma langer duurt dan anderhalf uur voor televisie, dan wel drie kwartier voor radio;
- b.
het desbetreffende programma bestaat uit het volledige verslag of de volledige weergave van een evenement;
- c.
zij worden opgenomen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de in het evenement voorkomende zelfstandige onderdelen in blokken die ten minste een minuut duren;
- d.
de instelling die verantwoordelijk is voor de inhoud van het desbetreffende daartegen geen bezwaar heeft gemaakt op grond van afbreuk aan de integriteit, het karakter of de samenhang van het programma; en
- e.
dit geen afbreuk doet aan de rechten van rechthebbenden.
2.
In programma's van kerkelijke of geestelijke aard en in programma's die in het bijzonder bestemd zijn voor kinderen jonger dan twaalf jaar worden geen reclame- of telewinkelboodschappen opgenomen.