Nederlandse Reclame Code
Nederlandse Reclame Code:Officiële Toelichting
Nederlandse Reclame Code
Officiële Toelichting
Geldend
Documentgegevens:
Geldend vanaf 01-01-2011
- Bronpublicatie:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2011
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
Onder dit artikel vallen o.a. de bepalingen uit de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten dat reclame niet de menselijke waardigheid mag aantasten en dat reclame geen vorm van discriminatie op grond van geslacht, ras of etnische afstamming, nationaliteit, godsdienst of levensbeschouwing, handicap, leeftijd of seksuele geaardheid mag bevatten of bevorderen.
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.