Einde inhoudsopgave
Regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen
Artikel 3.15
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2017
- Bronpublicatie:
17-11-2016, Stcrt. 2016, 56649 jo Stcrt. 2016, 63025 (uitgifte: 24-11-2016, regelingnummer: WJZ/16172576)
24-10-2016, Stcrt. 2016, 56649 jo Stcrt. 2016, 63025 (uitgifte: 26-10-2016, regelingnummer: WJZ/16152571)
- Inwerkingtreding
01-07-2017
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
24-10-2016, Stcrt. 2016, 56649 (uitgifte: 26-10-2016, regelingnummer: WJZ/16152571)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Telecommunicatie
Staatsrecht / Grondrechten
Bijzonder strafrecht / Economisch strafrecht
1.
De aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst is een compensatie als bedoeld in artikel 7.1a, eerste lid, van de wet verschuldigd als de levering van die openbare elektronische communicatiedienst als gevolg van een storing voor meer dan 12 uur is onderbroken.
2.
Iedere 24 uur waarin de storing zich voordoet bedraagt de compensatie als bedoeld in het eerste lid per 24 uur:
- a.
in het geval van een overeenkomst tot levering van een openbare elektronische communicatiedienst waarbij een vaste maandelijkse vergoeding wordt betaald door een abonnee, tenminste één dertigste deel van die maandelijkse vaste vergoeding, of
- b.
in het geval van een overeenkomst tot levering van een openbare elektronische communicatiedienst waarbij geen vaste maandelijkse vergoeding betaald wordt, tenminste € 0,50.
3.
De minimale compensatie per storing bedraagt € 1.
4.
Na instemming van de abonnee kan de compensatie als bedoeld in het tweede en derde lid voor een storing als bedoeld in het eerste lid in natura worden voldaan.