RCR 2011/43
Klachtplicht. Gelden herhaalde telefoontjes met de onderhoudsdienst van verkoper als vervulling van de klachtplicht?
HR 15-04-2011, ECLI:NL:HR:2011:BP0630 (Bloemert/Horenberg)
- Instantie
Hoge Raad
- Datum
15 april 2011
- Magistraten
Mrs. D.H. Beukenhorst, A.M.J. van Buchem-Spapens, J.C. van Oven, W.A.M. van Schendel, C.A. Streefkerk
- Zaaknummer
09/03598
- Conclusie
A-G Wuisman
- LJN
BP0630
- Roepnaam
Bloemert/Horenberg
- JCDI
JCDI:ADS908632:1
- Vakgebied(en)
Verbintenissenrecht / Aansprakelijkheid
Verbintenissenrecht / Algemeen
Verbintenissenrecht / Overeenkomst
Verbintenissenrecht / Schadevergoeding
- Brondocumenten
ECLI:NL:HR:2011:BP0630, Uitspraak, Hoge Raad, 15‑04‑2011
ECLI:NL:PHR:2011:BP0630, Conclusie, Hoge Raad (Parket), 07‑01‑2011
Beroepschrift, Hoge Raad, 26‑08‑2009
- Wetingang
BW art. 7:23
Essentie
Klachtplicht.
Gelden herhaalde telefoontjes met de onderhoudsdienst van verkoper als vervulling van de klachtplicht?
Samenvatting
Koper koopt in september 2001 een melkwinningsysteem. In samenhang met de koopovereenkomst gaan partijen een onderhoudsovereenkomst aan. Vanaf het moment van levering doen zich herhaaldelijk storingen voor. Koper geeft de storingen aan de onderhoudsdienst van verkoper door en deze onderhoudsdienst handelt de klachten af. Op 17 december 2004 en 4 maart 2005 stelt koper de verkoper in gebreke. In laatstgenoemde brief roept koper tevens de buitengerechtelijke ontbinding van de koopovereenkomst in. In cassatie staat de non-conformiteit vast, maar stelt verkoper dat koper niet tijdig ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.