Einde inhoudsopgave
Uitvoeringsverordening (EU) 2019/1715 tot vaststelling van regels inzake de werking van het informatiemanagementsysteem voor officiële controles en de systeemcomponenten ervan (‘de Imsoc-verordening’)
Artikel 13 Centraal contactpunt
Geldend
Geldend vanaf 19-04-2021
- Redactionele toelichting
Wordt toegepast vanaf 21-04-2021.
- Bronpublicatie:
29-03-2021, PbEU 2021, L 109 (uitgifte: 30-03-2021, regelingnummer: 2021/547)
- Inwerkingtreding
19-04-2021
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
29-03-2021, PbEU 2021, L 109 (uitgifte: 30-03-2021, regelingnummer: 2021/547)
- Vakgebied(en)
Agrarisch recht (V)
Gezondheidsrecht / Voedsel- en warenkwaliteit
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Dierenrecht / Veehouderij
Dierenrecht / Dierenwelzijn
1.
Het behoort tot de verantwoordelijkheid van het centrale contactpunt in elke lidstaat om:
- a)
doeltreffende regelingen op te zetten voor de soepele uitwisseling van relevante informatie met alle relevante bevoegde autoriteiten die binnen zijn bevoegdheidsgebied vallen, zodat kennisgevingen, verzoeken of antwoorden onmiddellijk naar de bevoegde autoriteit worden verzonden en er passend kan worden opgetreden, en de kennisgevingen, verzoeken en antwoorden in goede orde bij te houden;
- b)
zijn taken en verantwoordelijkheden vast te stellen, evenals die van de relevante bevoegde autoriteiten die binnen zijn bevoegdheidsgebied vallen, met betrekking tot het opstellen en verzenden van kennisgevingen, verzoeken en antwoorden, en het beoordelen en verspreiden van kennisgevingen, verzoeken en antwoorden van andere leden van het netwerk voor waarschuwingen en samenwerking.
2.
De lidstaten kunnen hun contactpunt voor het fraudenetwerk opnemen in hun centrale contactpunt.
3.
Communicatie binnen het RASFF-netwerk vindt plaats via het centrale contactpunt.