Nederlandse Reclame Code
Officiële Toelichting
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2011
- Bronpublicatie:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2011
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2011, Internet 2011, www.reclamecode.nl (uitgifte: 01-01-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
De financiële bijdrage is gebaseerd op een percentage van de bruto mediabestedingen van de adverteerder. Jaarlijks stelt het bestuur van de Stichting Reclame Code (SRC) het voor dat jaar geldende percentage vast. In uitzondering op het voorgaande is de jaarlijkse bijdrage per concern gemaximeerd op € 30.000,-. Voorts is een adverteerder die niet tot een concern behoort en wiens bruto mediabestedingen in een jaar minder bedragen dan € 1 miljoen, voor het betreffende jaar geen bijdrage verschuldigd. Dit artikel is in werking getreden op 15 januari 2010 en geldt voor bijdrageverzoeken na deze datum.
Voor 2010 is een percentage van 0,025% vastgesteld (= € 250 per € 1 miljoen mediabesteding) en de gevraagde bijdrage is gebaseerd op de bruto mediabestedingen van het voorafgaande jaar zoals aangeleverd door Nielsen. SRC handhaaft zelf de betaalverplichting. Zie www.reclamecode.nl voor meer informatie.