Einde inhoudsopgave
Klachtenregeling Algemene Rekenkamer
Artikel 4 Indienen van een klacht
Geldend
Geldend vanaf 01-04-2020
- Bronpublicatie:
18-03-2020, Stcrt. 2023, 8296 (uitgifte: 27-03-2023, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-04-2020
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
18-03-2020, Stcrt. 2023, 8296 (uitgifte: 27-03-2023, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Burgerlijk procesrecht / Bijzondere onderwerpen
Staatsrecht / Decentralisatie
1.
Indien een schriftelijke klacht betrekking heeft op een gedraging jegens de klager en voldoet aan de vereisten van lid 2, zijn de artikelen 5 tot en met 13 van toepassing.
2.
Het klaagschrift wordt ondertekend verzonden en bevat ten minste:
- (a)
de naam en het adres van de indiener;
- (b)
de dagtekening;
- (c)
een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht
- (d)
het klaagschrift moet zijn gericht aan:
Secretaris van de Algemene Rekenkamer
Postbus 20015
2500 EA DEN HAAG.
3.
Indien het klaagschrift in een vreemde taal is gesteld en een vertaling voor een goede behandeling van het bezwaar of beroep noodzakelijk is, dient de indiener zorg te dragen voor een vertaling. De omstandigheden van het geval bepalen of een vertaling wordt gevraagd van een in een vreemde taal gestelde klacht. Om een vertaling behoeft niet te worden verzocht als duidelijk is wat het doel van de klacht is en het onvertaald laten van de klacht niet in de weg zal staan aan een goede behandeling.