Einde inhoudsopgave
RvdW 2017/750
Vergelijkende reclame. Objectieve vergelijking van de prijzen. Misleidende omissie. Reclame waarbij de prijzen worden vergeleken van producten die worden verkocht in winkels die in omvang en type van elkaar verschillen. Geoorloofdheid. Essentiƫle informatie. Vraag in welke mate en via welk medium de informatie moet worden meegedeeld.
HvJ EU 08-02-2017, ECLI:EU:C:2017:95 (Carrefour HypermarchƩs)
- Instantie
Hof van Justitie van de Europese Unie
- Datum
8 februari 2017
- Magistraten
M. IleÅ”iÄ, A. Prechal, A. Rosas, C. Toader, E. JaraÅ”iÅ«nas
- Zaaknummer
C-562/15
- Conclusie
A-G H. Saugmandsgaard Će
- Roepnaam
Carrefour HypermarchƩs
- Folio weergave
- Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
- Brondocumenten
ECLI:EU:C:2017:95, Uitspraak, Hof van Justitie van de Europese Unie, 08ā02ā2017
ECLI:EU:C:2016:781, Conclusie, Hof van Justitie van de Europese Unie (Advocaat-Generaal), 19ā10ā2016
- Wetingang
Essentie
Carrefour HypermarchƩs SAS tegen ITM Alimentaire International SASU.
Verzoek om een prejudiciĆ«le beslissing, ingediend door de Cour dāappel de Paris (hof van beroep te Parijs, Frankrijk) bij beslissing van 29 oktober 2015.
Vergelijkende reclame. Objectieve vergelijking van de prijzen. Misleidende omissie. Reclame waarbij de prijzen worden vergeleken van producten die worden verkocht in winkels die in omvang en type van elkaar verschillen. Geoorloofdheid. Essentiƫle informatie. Vraag in welke mate en via welk medium de informatie moet worden meegedeeld.
Art. 4 onder a) en c) van Richtlijn 2006/114/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.