Einde inhoudsopgave
Wet opneming buitenlandse kinderen ter adoptie
Artikel 23 [Administratie]
Geldend
Geldend vanaf 15-07-1989
- Bronpublicatie:
08-12-1988, Stb. 1988, 566 (uitgifte: 20-12-1988, kamerstukken: Staten-Generaal Digitaal: 20046 Overheid.nl: 20046)
- Inwerkingtreding
15-07-1989
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
04-07-1989, Stb. 1989, 262 (uitgifte: 11-07-1989, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Personen- en familierecht / Afstamming en adoptie
1.
De vergunninghouder voert een deugdelijke administratie en houdt van zijn vermogenstoestand en van alles wat zijn werkzaamheden betreft een zodanige boekhouding bij, dat daaruit te allen tijde zijn rechten en verplichtingen kunnen worden gekend.
2.
De vergunninghouder doet jaarlijks verslag van zijn werkzaamheden zowel in als buiten Nederland aan Onze Minister en zendt hem tevens binnen zes maanden na afloop van het boekjaar zijn balans en staat van baten en lasten met toelichting zoals deze na vaststelling van het bedrag der inkomsten en uitgaven en, indien vereist, goedkeuring luiden.
3.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen eisen worden gesteld waaraan de stukken welke ingevolge het tweede lid aan Onze Minister moeten worden toegezonden, moeten voldoen; tevens kunnen daarbij regelen worden gesteld ten aanzien van de overdracht van de administratie van de vergunninghouder na intrekking van diens vergunning dan wel beëindiging van diens werkzaamheden op andere wijze.