Einde inhoudsopgave
Wet basisregistratie adressen en gebouwen
Artikel 37
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2018
- Bronpublicatie:
10-02-2017, Stb. 2017, 60 (uitgifte: 24-02-2017, kamerstukken: 34507)
- Inwerkingtreding
01-07-2018
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
09-04-2018, Stb. 2018, 122 (uitgifte: 30-04-2018, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Bestuursrecht algemeen / Algemeen
Staatsrecht / Algemeen
1.
Een bestuursorgaan dat gegevens uit de basisregistratie van burgemeester en wethouders of uit de landelijke voorziening heeft verkregen en gerede twijfel heeft over de juistheid of volledigheid van een in de basisregistratie opgenomen authentiek gegeven, doet van de onjuistheid of het ontbreken van een authentiek gegeven onder opgaaf van redenen melding aan de Dienst of aan burgemeester en wethouders die de betrokken basisregistratie houden. De Dienst stuurt een ontvangen melding binnen één werkdag door aan burgemeester en wethouders die de betrokken basisregistratie houden.
2.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gegeven omtrent:
- a.
de gevallen waarin een melding als bedoeld in het eerste lid niet hoeft te worden gedaan, en
- b.
een beperking van de kring van bestuursorganen die verplicht zijn toepassing te geven aan het eerste lid.