Einde inhoudsopgave
Beleidsregel trillinghinder spoor
Artikel 1 definitiebepalingen
Geldend
Geldend vanaf 19-04-2012
- Bronpublicatie:
10-04-2012, Stcrt. 2012, 7532 (uitgifte: 18-04-2012, regelingnummer: IENM/BSK-2012/5478)
- Inwerkingtreding
19-04-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
10-04-2012, Stcrt. 2012, 7532 (uitgifte: 18-04-2012, regelingnummer: IENM/BSK-2012/5478)
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Railvervoer
Milieurecht / Geluid en trillingen
In deze beleidsregel wordt verstaan onder:
A1: streefwaarde voor de trillingssterkte Vmax;
A2: grenswaarde voor de trillingssterkte Vmax;
A3: grenswaarde voor de trillingssterkte Vper;
bestaande situatie: referentiesituatie waarin reeds sprake is van trillingen als gevolg van railverkeer;
nieuwe situatie: referentiesituatie waarin geen sprake is van trillingen als gevolg van railverkeer;
plansituatie: situatie als gevolg van de ingebruikneming van de infrastructuur die aangelegd of gewijzigd is of opnieuw in gebruik is genomen op basis van het tracébesluit;
referentiesituatie: situatie voor uitvoering van het tracébesluit;
SBR-richtlijn B: Meet- en beoordelingsrichtlijn trillingen van de Stichting Bouwresearch, deel B, Hinder voor personen in gebouwen, uitgave augustus 2002;
tracébesluit: een besluit tot aanleg, wijziging of het opnieuw in gebruik nemen van een landelijke spoorweg als bedoeld in de Tracéwet;
Vmax: de maximale trillingssterkte zoals gedefinieerd in paragraaf 5.3 van de SBR-richtlijn B en nader omschreven in hoofdstuk 9 van die richtlijn, met dien verstande dat voor de meettechnische bepaling van de waarde van Vmax de procedure wordt gevolgd, die opgenomen is in de bijlage bij deze beleidsregel;
Vper: de gemiddelde trillingssterkte zoals gedefinieerd in de SBR-richtlijn B.