Einde inhoudsopgave
Wet op de vennootschapsbelasting 1969
Artikel 12bg [Verplichte gegevensopname in administratie]
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2017
- Redactionele toelichting
Vindt voor het eerst toepassing m.b.t. boekjaren die aanvangen op of na 01-01-2017.
- Bronpublicatie:
21-12-2016, Stb. 2016, 544 (uitgifte: 29-12-2016, kamerstukken: 34552)
- Inwerkingtreding
01-01-2017
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
21-12-2016, Stb. 2016, 544 (uitgifte: 29-12-2016, kamerstukken: 34552)
- Vakgebied(en)
Vennootschapsbelasting / Innovatiebox
1.
Indien de belastingplichtige kiest voor toepassing van artikel 12b neemt hij, in aanvulling op de bij te houden administratie, bedoeld in artikel 24, eerste lid, van de Wet vermindering afdracht loonbelasting en premie voor de volksverzekeringen, in zijn administratie gegevens op waaruit blijkt:
- a.
dat hij een of meer kwalificerende immateriële activa bezit die door hem zelf zijn voortgebracht;
- b.
tot welk bedrag hij kwalificerende voordelen geniet uit hoofde van kwalificerende immateriële activa;
- c.
op welke wijze de voordelen, bedoeld in onderdeel b, worden bepaald op de meest passende wijze.
2
Een belastingplichtige als bedoeld in artikel 12ba, eerste lid, onderdeel a, neemt in zijn administratie tevens gegevens op waaruit blijkt dat aan de vereisten, bedoeld in dat onderdeel, wordt voldaan.
3
Indien de voordelen, de drempel, en de breuk, bedoeld in artikel 12bb, worden bepaald per groep van samenhangende kwalificerende immateriële activa, neemt de belastingplichtige in zijn administratie gegevens op waaruit blijkt dat het redelijkerwijs niet mogelijk is om de voordelen uit hoofde van elk kwalificerend immaterieel activum afzonderlijk te bepalen.