Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.106 [Sponsoring media-aanbod]
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2009
- Bronpublicatie:
29-12-2008, Stb. 2008, 583 (uitgifte: 30-12-2008, kamerstukken: 31356)
- Inwerkingtreding
01-01-2009
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
29-12-2008, Stb. 2008, 585 (uitgifte: 01-01-2008, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Media-aanbod van de publieke mediadiensten wordt niet gesponsord.
2.
Het eerste lid is niet van toepassing op media-aanbod:
- a.
van culturele aard;
- b.
van educatieve aard;
- c.
bestaande uit het verslag of de weergave van een of meer sportevenementen of sportwedstrijden; en
- d.
bestaande uit het verslag of de weergave van evenementen ten behoeve van ideële doelen.
3.
Media-aanbod als bedoeld in het tweede lid wordt niet gesponsord als het:
- a.
geheel of gedeeltelijk bestaat uit nieuws, actualiteiten of politieke informatie; of
- b.
in het bijzonder is bestemd voor kinderen jonger dan twaalf jaar.