Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.107 [Vermelding sponsor]
Geldend
Geldend vanaf 19-12-2009
- Bronpublicatie:
10-12-2009, Stb. 2009, 552 (uitgifte: 18-12-2009, kamerstukken: 31876)
- Inwerkingtreding
19-12-2009
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
15-12-2009, Stb. 2009, 553 (uitgifte: 18-12-2009, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Bij gesponsord media-aanbod wordt ter informatie van het publiek duidelijk vermeld dat en door wie het media-aanbod is gesponsord.
2.
De vermelding geschiedt door neutrale vermelding of vertoning van naam, (beeld)merk of ander onderscheidend teken van de sponsor.
3.
Bij een gesponsord programma vindt de vermelding plaats aan het begin of het einde van het programma en kan de vermelding daarnaast plaatsvinden aan het begin of het einde van een reclameblok dat in het programma is opgenomen.
4.
Ten aanzien van de vermelding geldt dat zij:
- a.
ten hoogste vijf seconden duurt;
- b.
voor zover deze niet plaatsvindt op de aan- of aftiteling, uitsluitend uit stilstaande beelden bestaat; en
- c.
niet beeldvullend is.
5.
Het derde en vierde lid zijn zo veel mogelijk van overeenkomstige toepassing op het overige media-aanbod van de publieke mediadiensten.