Einde inhoudsopgave
Wet educatie en beroepsonderwijs
Artikel 2.1.7 Aanvraag en fusie-effectrapportage
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2022
- Redactionele toelichting
Dit artikel is opnieuw ingevoegd. Art. 2.1.7 (oud) vervallen.
- Bronpublicatie:
11-11-2021, Stb. 2021, 548 (uitgifte: 15-11-2021, kamerstukken: 35606)
- Inwerkingtreding
01-01-2022
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
26-11-2021, Stb. 2021, 590 (uitgifte: 03-12-2021, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij
- Vakgebied(en)
Onderwijsrecht / Beroepsonderwijs en volwasseneneducatie
1.
De aanvraag tot goedkeuring van een fusie gaat vergezeld van:
- a.
een door het bevoegd gezag dan wel bevoegde gezagsorganen opgestelde fusie-effectrapportage; en
- b.
de schriftelijke adviezen, instemmingsverklaringen over de fusie van de betrokken medezeggenschapsraden dan wel een uitspraak van de geschillencommissie of Ondernemingskamer als bedoeld in hoofdstuk 8a, titel 4.
2.
De fusie-effectrapportage bevat ten minste een weergave van:
- a.
de motieven voor de fusie;
- b.
de alternatieven voor de fusie;
- c.
het tijdsbestek waarbinnen de fusie zal worden gerealiseerd;
- d.
de te bereiken doelen;
- e.
de effecten van de fusie op de keuzevrijheid, in het bijzonder op de spreiding en omvang van de betrokken bevoegde gezagsorganen in de regio, en op de onderwijskundige en bestuurlijke diversiteit van het onderwijsaanbod in de regio;
- f.
de kosten en baten van de fusie;
- g.
de personele en financiële gevolgen van de fusie, waaronder begrepen de gevolgen voor de dienstverlening aan studenten en vavo-studenten en de eventuele gevolgen voor andere belanghebbende partijen;
- h.
de wijze waarop over de fusie wordt gecommuniceerd; en
- i.
de wijze waarop de fusie wordt geëvalueerd.
3.
Bij ministeriële regeling wordt een modelformulier voor de fusie-effectrapportage vastgesteld.