Einde inhoudsopgave
Klachtenregeling bewindvoerders Wsnp II
Artikel 3 De ontvangstbevestiging en behandeling van de klacht
Geldend
Geldend vanaf 20-10-2013
- Bronpublicatie:
08-10-2013, Stcrt. 2013, 29038 (uitgifte: 18-10-2013, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
20-10-2013
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
08-10-2013, Stcrt. 2013, 29038 (uitgifte: 18-10-2013, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Insolventierecht / Schuldsanering natuurlijke personen
1)
De secretaris bevestigt zo spoedig mogelijk schriftelijk de ontvangst van de klacht aan de klager en maakt daarbij melding van het verloop van de verdere procedure. Wanneer de klacht niet volledig is of anderszins niet voldoet aan de voorwaarden van artikel 2, stelt de secretaris de klager in de gelegenheid om het verzuim te herstellen. De klager wordt daartoe een termijn van ten hoogste vier weken gesteld. In evidente gevallen kan de secretaris de klacht direct niet-ontvankelijk verklaren.
2)
Indien de klager de klacht niet de binnen de gestelde termijn completeert wordt de klacht niet-ontvankelijk verklaard.
3)
Wanneer de klacht voldoet aan de voorwaarden als gesteld in artikel 2, stuurt de secretaris deze ter advisering naar de klachtenadviescommissie.
4)
Tezelfdertijd wordt een afschrift van de klacht gezonden naar de bewindvoerder, over wie de klacht is ingediend.
5)
De secretaris verzoekt de bewindvoerder om schriftelijk op de ingediende klacht te reageren. De bewindvoerder stuurt deze reactie binnen vier weken na ontvangst van dit verzoek naar de secretaris. Indien de bewindvoerder voorziet dat hij niet binnen de gestelde termijn kan reageren, verzoekt hij de secretaris om hem uitstel te verlenen voor een periode van maximaal twee weken.
6)
De klager wordt schriftelijk in kennis gesteld van de reactie van de bewindvoerder.