Einde inhoudsopgave
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
Artikel 3 [Taak zorgaanbieder]
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2023
- Bronpublicatie:
06-12-2022, Stb. 2022, 498 (uitgifte: 12-12-2022, kamerstukken: 35660)
- Inwerkingtreding
01-07-2023
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
26-01-2023, Stb. 2023, 26 (uitgifte: 01-02-2023, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Gezondheidsrecht / Algemeen
Gezondheidsrecht / Klacht- en tuchtrecht
Sociale zekerheid ziektekosten / Zorgverzekering
1.
De zorgaanbieder organiseert de zorgverlening op zodanige wijze, bedient zich zowel kwalitatief als kwantitatief zodanig van personele en materiële middelen en, voor zover nodig, bouwkundige voorzieningen en, indien hij een instelling is, draagt tevens zorg voor een zodanige toedeling van verantwoordelijkheden, bevoegdheden alsmede afstemmings- en verantwoordingsplichten, dat een en ander redelijkerwijs moet leiden tot het verlenen van goede zorg.
2.
De zorgaanbieder, indien hij een instelling is, stelt de zorgverleners die zorg verlenen aan zijn cliënten, in de gelegenheid invloed uit te oefenen op zijn beleid ter uitvoering van het eerste lid.
3.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen nadere regels worden gesteld met betrekking tot de uitvoering van het tweede lid.