Einde inhoudsopgave
Loodsplichtregeling 2021
Artikel 13 Nadere aanduiding loodsplichtige scheepvaartwegen
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2024
- Bronpublicatie:
03-11-2023, Stcrt. 2023, 30845 (uitgifte: 16-11-2023, regelingnummer: IENW/BSK-2023/294929)
- Inwerkingtreding
01-01-2024
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
03-11-2023, Stcrt. 2023, 30845 (uitgifte: 16-11-2023, regelingnummer: IENW/BSK-2023/294929)
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Binnenvaart
Vervoersrecht / Zeevervoer
Het zeehavengebied Den Helder-Harlingen-Terschelling, omvat de hieronder genoemde gebieden met inbegrip van de daaraan gelegen havens:
- a.
aanloopgebied Den Helder en Rede: het gedeelte van de Noordzee en de Waddenzee dat ligt binnen het gebied begrensd door de vuurtoren Grote Kaap (52°52’.86 N 004°42’.88 E), vandaar naar boei SG (52°52’.90 N 004°37’.90 E), vandaar naar boei ZH (52°54’.65 N 004°34’.71 E), vandaar naar boei MR (52°56’.77 N 004°33’.80 E), vandaar naar boei NH (53°00’.23 N 004°35’.36 E), vandaar naar (53°03’.88 N 004°40’.18 E) en vandaar naar paal 15 op Texel (53°03’.75 N 004°43’.33 E) en aan de oostzijde begrensd door de lijn over het oostelijk havenlicht van de haven van Den Helder (52°57’.77 N 004°47’.40 E) en vandaar naar boei T11 (52°59’.90 N 004°49’.10 E), van daar naar boei T13 (53°00’.74 N 004°50’.59 E), van daar naar boei T10 (53°01’.65 N 004°50’.57 E), van daar naar het zuidelijk havenlicht van de Haven NIOZ (53°00’.34 N 004°47’.83 E) en aan de zuidzijde begrensd door de havens van Den Helder tot de Koopvaardersschutsluis en de Zeedoksluis;
- b.
aanloopgebied Brandaris: het gedeelte van de Noordzee en de Waddenzee dat ligt binnen het gebied begrensd door boei Drawa W (53°17’.36 N 004°59’.02 E), vandaar naar boei ZS (53°18’.28 N 004°56’.23 E), vandaar naar boei TG (53°24’.13 N 005°02’.32 E), vandaar naar boei Stolzenfels (53°26’.17 N 005°09’.70 E), vandaar naar een punt op Terschelling (53°23’.30 N 005°11’.30 E), vandaar naar vuurtoren Brandaris (53°21’.62 N 005°12’.85 E) op Terschelling, vandaar naar boei SM-KB2 (53°20’.00 N 005°08’.29 E), vandaar via boei VL2-SG1 (53°19’.56 N 005°08’.87 E) zuidoostwaarts langs de rode tonnenlijn tot boei NM4-S21 (53°19’.08 N 005°15’.37 E), vandaar naar boei ZM-WNB (53°18’.05 N 005°16’.80 E), vandaar naar boei VL10 (53°16’.32 N 005°10’.29 E), vandaar naar boei VL11 (53°16’.37 N 005°09’.61 E), vandaar noordwaarts langs de groene tonnenlijn tot aan boei ZS11-VS2 (53°18’.65 N 005°05’.96 E), vandaar naar vuurtoren Vuurduin (53°17’.74 N 005°03’.49 E) op Vlieland;
- c.
westelijke Waddenzee: het gebied begrensd door het aanloopgebied Brandaris, vanaf de vuurtoren Brandaris (53°21’.62 N 005°12’.85 E) op Terschelling naar de noordzijde van de Nieuwe Industriehaven in Harlingen, de havens van Harlingen, via de kust van Friesland naar de Lorentzsluizen van Kornwerderzand, vandaar via de Afsluitdijk naar de Stevinsluizen bij Den Oever, vandaar via de kust van Noord-Holland naar het oostelijk havenlicht van de haven van Den Helder (52°57’.77 N 004°47’.40 E) en vandaar naar boei T11 (52°59’.90 N 004°49’.10 E), van daar naar boei T13 (53°00’.74 N 004°50’.59 E), van daar naar boei T10 (53°01’.65 N 004°50’.57 E), van daar naar het zuidelijk havenlicht van de Haven NIOZ (53°00’.34 N 004°47’.83 E), vandaar via de kust van Texel naar de vuurtoren Eierland (53°10’.94 N 004°51’.31 E), vandaar naar het reddingshuisje (53°13’.40 N 004°53’.12 E) op Vlieland, vandaar via de kust van Vlieland naar het aanloopgebied Brandaris.