Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.74
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2022
- Redactionele toelichting
Dit artikel is opnieuw ingevoegd. Art. 2.74 (oud) vervallen.
- Bronpublicatie:
09-12-2020, Stb. 2020, 517 (uitgifte: 17-12-2020, kamerstukken: 35554)
- Inwerkingtreding
01-01-2022
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
14-12-2020, Stb. 2020, 527 (uitgifte: 17-12-2020, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Het aanbodkanaal, bedoeld in artikel 2.50, aanhef en onder b, is mede bestemd voor de catch-up van de programma’s op de televisieprogrammakanalen van de regionale publieke mediadienst.
2.
Een regionale publieke media-instelling kan voor plaatsing op het aanbodkanaal, bedoeld in het eerste lid, beschikbaar stellen een programma als bedoeld in het eerste lid:
- a.
met voldoende gebruiksrechten;
- b.
conform de technische specificaties van de NPO; en
- c.
in overeenstemming met de regels over reclame- en telewinkelboodschappen voor de landelijke publieke mediadienst.
3.
In afwijking van artikel 2.73, eerste lid, plaatst de raad van bestuur een programma dat tijdig beschikbaar is gesteld met toepassing van het tweede lid op het aanbodkanaal, bedoeld in het eerste lid.
4.
In afwijking van artikel 2.73, tweede lid, is op het derde lid uitsluitend artikel 2.59, eerste lid, zoveel mogelijk van overeenkomstige toepassing.