Einde inhoudsopgave
Gedragscode Persoonlijk Onderzoek 2011
Artikel 12 Klachtenregeling
Geldend
Geldend vanaf 21-12-2011
- Redactionele toelichting
De datum van publicatie en de datum van inwerkingtreding is de datum van afkondiging.
- Bronpublicatie:
21-12-2011, Internet 2011, www.verzekeraars.nl (uitgifte: 21-12-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
21-12-2011
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
21-12-2011, Internet 2011, www.verzekeraars.nl (uitgifte: 21-12-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Privacy / Verwerking persoonsgegevens
Verzekeringsrecht / Bijzondere onderwerpen
12.1.
Indien betrokkene een klacht heeft over de naleving van deze gedragscode kan hij deze voorleggen aan de klachtencommissie van de betrokken verzekeraar.
12.2.
Indien afhandeling van de klacht door de klachtencommissie, als bedoeld in het voorgaande lid, voor betrokkene niet tot een aanvaardbaar resultaat heeft geleid, en betrokkene voldoet aan de toelatingsvoorwaarden van het Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) te Den Haag of, in het geval het een zorgverzekeraar betreft, van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) te Zeist, kan betrokkene zijn klacht over de naleving van deze gedragscode voorleggen aan Kifid dan wel SKGZ.