Mediawet BES
Artikel 7
Geldend
Geldend vanaf 17-02-2011
- Redactionele toelichting
Lid 2 is nog niet in werking getreden.
- Bronpublicatie:
03-02-2011, Stb. 2010, 350 jo Stb. 2011, 33 (uitgifte: 16-02-2011, kamerstukken: 32419)
17-05-2010, Stb. 2010, 350 jo Stb. 2011, 33 (uitgifte: 01-01-2010, kamerstukken: 31959)
- Inwerkingtreding
17-02-2011
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
03-02-2011, Stb. 2010, 350 jo Stb. 2011, 34 (uitgifte: 07-03-2011, kamerstukken/regelingnummer: -)
17-05-2010, Stb. 2010, 350 jo Stb. 2011, 34 (uitgifte: 01-01-2010, kamerstukken: 31959)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
1.
De door een omroepinstelling verzorgde reclameboodschappen zijn als zodanig herkenbaar en door akoestische, visuele of ruimtelijke middelen duidelijk onderscheiden van de overige inhoud van het programma-aanbod.
2.
Nog niet in werking getreden.
3.
Het programma-aanbod bestaat voor ten hoogste twaalf minuten per uur uit reclameboodschappen.
4.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gesteld met betrekking tot beperking van reclameboodschappen voor:
- a.
sterke drank als bedoeld in de in de aanhef bedoelde algemene maatregel van bestuur; en
- b.
tabaksprodukten als bedoeld in artikel 1, onder a, van de Wet beperking tabaksgebruik BES.
5.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gesteld met betrekking tot het opnemen van reclameboodschappen in programma's.