Einde inhoudsopgave
Uitvoeringsbesluit accijns
Artikel 9ca
Geldend
Geldend vanaf 16-02-2023. Let op: treedt met terugwerkende kracht in werking vanaf 13-02-2023
- Bronpublicatie:
10-02-2023, Stb. 2023, 51 (uitgifte: 15-02-2023, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
16-02-2023, terugwerkend tot: 13-02-2023
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
10-02-2023, Stb. 2023, 51 (uitgifte: 15-02-2023, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Accijns en verbruiksbelastingen (V)
1.
De gecertificeerde geadresseerde moet de administratie van zijn bedrijf zodanig doen zijn dat daarin op overzichtelijke wijze alle voor de heffing van de accijns van belang zijnde gegevens zijn opgenomen.
2.
De administratie van de gecertificeerde geadresseerde dient in ieder geval te bevatten de regelmatige aantekening van:
- a.
de ontvangen accijnsgoederen en de daarbij behorende facturen;
- b.
de documenten en berichten, bedoeld in de artikelen 6a en 6aa, eerste lid; en
- c.
het bewijs dat voor de ontvangen accijnsgoederen accijns op aangifte is voldaan behalve als de accijnsgoederen zijn vrijgesteld van accijns.
3.
Het eerste en tweede lid zijn van overeenkomstige toepassing op de vergunninghouder van een accijnsgoederenplaats of de geregistreerde geadresseerde die optreedt als gecertificeerde geadresseerde.