Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 3a.5 [Herkenbaarheid]
Geldend
Geldend vanaf 01-11-2020
- Bronpublicatie:
30-09-2020, Stb. 2020, 391 (uitgifte: 21-10-2020, kamerstukken: 35361)
- Inwerkingtreding
01-11-2020
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
30-09-2020, Stb. 2020, 391 (uitgifte: 21-10-2020, kamerstukken: 35361)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Audiovisuele commerciële communicatie op een videoplatformdienst is als zodanig herkenbaar.
2.
In audiovisuele commerciële communicatie wordt geen subliminale technieken gebruikt.
3.
Audiovisuele commerciële communicatie wordt niet aangeboden in de vorm van sluikreclame.
4.
Indien audiovisueel media-aanbod of door gebruikers gegenereerde video's audiovisuele commerciële communicatie bevatten en de aanbieder van een videoplatform daarvan op de hoogte is, informeert de aanbieder van een videoplatform de gebruiker van de videoplatformdienst hierover op een manier die voor de gebruiker duidelijk is.