Einde inhoudsopgave
Besluit bekostiging WPO 2022
Artikel 11 Inhoud leerlingenadministratie
Geldend
Geldend vanaf 01-04-2022
- Bronpublicatie:
09-12-2021, Stb. 2022, 4 (uitgifte: 04-01-2022, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-04-2022
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
08-03-2022, Stb. 2022, 114 (uitgifte: 16-03-2022, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Onderwijsrecht / Primair onderwijs
Onderwijsrecht / Algemeen
1.
De directeur van een school draagt er zorg voor dat een overzichtelijke leerlingenadministratie beschikbaar is van:
- a.
de inschrijving, de uitschrijving en het verzuim van de leerlingen op de school;
- b.
de gegevens van de leerlingen en hun ouders die noodzakelijk zijn voor de berekening van de bekostiging; en
- c.
indien het een speciale school voor basisonderwijs betreft, de verklaring bedoeld in artikel 40, achtste lid, van de wet.
2.
Indien de school bestaat uit een hoofdvestiging en een of meer nevenvestigingen wordt in de leerlingenadministratie een onderverdeling gemaakt naar leerlingen van de hoofdvestiging en leerlingen van elk van de nevenvestigingen.
3.
De directeur zorgt dat de leerlingenadministratie op de hoofdvestiging beschikbaar is.
4.
Bij ministeriële regeling kunnen nadere regels worden gesteld over de wijze waarop de leerlingenadministratie wordt ingericht.