Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 3.16 [Vermelding sponsoring]
Geldend
Geldend vanaf 19-12-2009
- Bronpublicatie:
10-12-2009, Stb. 2009, 552 (uitgifte: 18-12-2009, kamerstukken: 31876)
- Inwerkingtreding
19-12-2009
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
15-12-2009, Stb. 2009, 553 (uitgifte: 18-12-2009, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Bij gesponsord programma-aanbod wordt ter informatie van het publiek duidelijk vermeld dat en door wie het programma-aanbod is gesponsord.
2.
De vermelding is zodanig vormgegeven dat:
- a.
tussen 06.00 uur en 21.00 uur de vermelding van sponsors die zich bezighouden met de productie of verkoop van alcoholhoudende dranken, geschiedt door neutrale vermelding of vertoning van naam of (beeld)merk; en
- b.
in andere gevallen dan bedoeld in onderdeel a, de vermelding geschiedt door vermelding of vertoning van naam, (beeld)merk of ander onderscheidend teken en het publiek niet rechtstreeks door middel van specifieke aanprijzingen wordt aangespoord tot het kopen of huren van producten of afname van diensten van de sponsors.
3.
Bij een gesponsord programma vindt de vermelding plaats aan het begin of het einde van het programma en kan de vermelding daarnaast plaatsvinden aan het begin of het einde van de in het programma opgenomen reclameboodschap of reclameboodschappen.