Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
Documentgegevens:
prof. mr. C.J.J.C. van Nispen, actueel t/m 02-12-2023
Hierbij gaat het in de regel om het daadwerkelijk noemen van namen of merken. Ook denkbaar is zogenoemde anonieme vergelijkende reclame, waarbij de consument de anonieme vergelijking kan herleiden tot een bepaald goed, bepaalde dienst of bepaald bedrijf. Het is mogelijk – aldus de MvT, p. 12-13 – om te vergelijken zonder merken of namen uitdrukkelijk te noemen, bijvoorbeeld het geval waarin met een naamloos product wordt vergeleken maar het publiek door de omstandigheden van het geval, zoals het bestaan van slechts een zeer gering aantal aanbieders op de markt, de reclame-uiting naar alle waarschijnlijkheid spoedig op het product van ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
GS Onrechtmatige daad, art. 6:194a BW, aant. 4
4 Individuele vergelijkende reclame
prof. mr. C.J.J.C. van Nispen, actueel t/m 02-12-2023
02-12-2023
15-10-2008 tot: -
prof. mr. C.J.J.C. van Nispen
GS Onrechtmatige daad, art. 6:194a BW, aant. 4
Informatierecht / Reclame
vergelijkende reclame
Burgerlijk Wetboek Boek 6 artikel 194a
Hierbij gaat het in de regel om het daadwerkelijk noemen van namen of merken. Ook denkbaar is zogenoemde anonieme vergelijkende reclame, waarbij de consument de anonieme vergelijking kan herleiden tot een bepaald goed, bepaalde dienst of bepaald bedrijf. Het is mogelijk – aldus de MvT, p. 12-13 – om te vergelijken zonder merken of namen uitdrukkelijk te noemen, bijvoorbeeld het geval waarin met een naamloos product wordt vergeleken maar het publiek door de omstandigheden van het geval, zoals het bestaan van slechts een zeer gering aantal aanbieders op de markt, de reclame-uiting naar alle waarschijnlijkheid spoedig op het product van ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.